الإثنين 20 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

شذى عن واقعة محمود العسيلي: “إحنا عايشين في سيرك كبير” (صور وفيديو)

القاهرة 24
فن
الجمعة 19/يوليو/2019 - 03:05 م

علقت المطربة شذى ، على الفيديو الذي انتشر للفنان محمود العسيلي، وهو يحرج معجب طلب منه التصوير، وذلك أثناء إحيائه إحدى الحفلات.

وكتبت شذى تدوينة، على حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي”فيس بوك”، دافعت فيها عن صديقها قائلة: “إحقاقاً للحق أنا شايفة إن العسيلي، خانوا التعبيير وإن هو ميقصدش أكيد”.

 

وأضافت: “اللي باهرني بقا، إن في كميو فنانين ودون ذكر أسماء إنتقدوا العسيلي، وهما أساساً مراجع لقلة الذوق والعجرفة، في التعامل عموماً مع خلق الله، مش بس مع الجمهور، والله ياجماعة إحنا عايشين في سيرك كبير”.

وجاء ذلك رداً على، الجدل الذي أثاره الفنان محمود العسيلي مؤخراً، بعدما نشر أحد الفيديوهات، وهو يحرج معجب طلب منه التصوير، ليرد  عليه بطريقة ساخرة: ” ولكن قام بالرد عليه بطريقة محرجه، حيث قال: “حضرتك معاك واسطة عشان اتصور معاك يعني، اشمعنى هتصور معاك، ليرد عليه المعجب “عشان بحبك”، فيرد عليه العسيلي: يعني انت بتحبني وباقي الناس اللي في الحفل لأ، ماهو أنا لو اتصورت معاك يبقى هتصور مع الناس اللي موجودة دي كلها”.

 

وحرص العسيلي، على تقديم الإعتذار لجمهوره الذي غُضب، حيث نشر تدوينة على جميع صفحاته الرسمية بمواقع التواصل الإجتماعي يوضح فيها حقيقة الأمر.

وقال: “أي فنان عارف انه من غير جمهوره هو ولا حاجة و صفر على الشمال وإن من تواضع لله رفعه باعتذر بشدة لكل الناس اللي اتضايقت من الفيديو اللي انتشر، و باعترف أني كنت غير موفق تماما في اختيار الألفاظ و لكن الصورة والله ناقصه و كان كل نيتي عدم تمييز حد عن حد اثناء الحفلة،انا أسف مرة تانية “.

وأضاف: “النقطة الثانية، إن حاولت أقول للشخص اللي كنت بكلمه، مينفعش نتصور عشان الناس دي كلها لازم تتصور، تلات مرات برا المايك لكن هو كان لحوح جداً، ومصمم وكان صوته عالي جداً، وبيزعق وأنا مش عارف أغني، فـللأسف قلتله كدا، بحسن نية، وللأسف كل الكلام دا مش باين في الفيديو”.

 

تابع مواقعنا