الجمعة 03 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

حسام الحسيني ناعيا هيثم أحمد زكي: “عانيت كتير في المجال الزبالة” (صورة)

القاهرة 24
أخبار
الخميس 07/نوفمبر/2019 - 10:43 ص

علق المخرج والفنان حسام الحسيني، على خبر وفاة صديقه المقرب، النجم هيثم أحمد زكي، الذي وافته المنية في الساعات الأولى من صباح اليوم الخميس 7 نوفمبر، داخل منزله بمدينة الشيخ زايد.

وكتب الحسيني، على حسابه الشخصي بـ”انستجرام” قائلًا: “حبيبي و أخويا الصغير و كل ما كنت بتقع في مشكلة كنت بتكلمني، أنا أسف أني مكنتش جنبك في آخر أيامك و فاكر آخر مرة كلمتني من كام أسبوع و أنت في فرنسا و باركتلي وقلتلي أنك فخور بأخوك الكبير”.

وتابع: “خلاص يا هيثم أنت مع أبوك و أامك دلوقتي، حبيبي أنت عانيت كتير في المجال الزبالة اللي إحنا فيه ده، و مكنش ليك ظهر ولا سند كنت على طول حبيبي حاسس أنك لوحدك و لأن الناس الطيبة اللي قلبها زي قلبك ربنا مش بيخليهم يعيشوا كتير بيخصهم و يأخذهم عنده بدري”.

وأضاف: “أنا مش مصدق أني مش هشوفك ولا هسمع صوتك تاني، عمرك ولا زعلت حد ولا أذيت حد طول عمرك في حالك، أانا اسف أني مش موجود معاك في دفنتك، ربنا أكيد هيرحمك و هيدخلك جنته، هتوحشني حبيبي، الفاتحة و الدعاء لأطيب وأحن خلق الله”.

 

View this post on Instagram

 

حبيبي و اخويا الصغير و كل ما كنت بتقع في مشكلة كنت بتكلمني. انا اسف اني مكنتش جنبك في اخر ايامك و فاكر اخر مره كلمتني من كام أسبوع و انت في فرنسا و بارتكتلي و قلتلي انك فاخور باخوك الكبير. خلاص يا هيثم انت مع ابوك و امك دلوقتي حبيبي. انت عانيت كتير في المجال الزبالة اللي احنا فيه ده. و مكنش ليك ضهر ولا سند كنت علي طول حبيبي حاسس انك لوحدك و لان الناس الطيبة اللي قلبها زي قلبك ربنا مش بيخليهم يعيشو كتير بيخصهم و يأخذهم عنده بدري. انا مش مصدق اني مش. هاشوفك ولا هسمع صوتك تاني. عمرك ولا زعلت حد ولا ازيت حد طول عمرك في حالك. انا اسف اني مش موجود معاك في دفنتك. ربنا اكيد هيرحمك و هيدخلك جنته. هتوحشني حبيبي. الفاتحة و الدعاء لأطيب و احن خلق الله #هيثم_احمد_زكى

A post shared by Hossam L Hossainy[HOSS]EYE-CON (@hossamlhossainy) on Nov 6, 2019 at 10:15pm PST

ومن المقرر أن يتم تشييع جثمانه اليوم، من مسجد مصطفى محمود بالمهندسين، عقب صلاة الظهر، بعد خروجه من مشرحة زينهم التي يتم فيها تشريحه لاستخرام تصريح الدفن.

عاجل.. النيابة تأمر بتشريح جثمان هيثم أحمد زكي

تابع مواقعنا