الأربعاء 17 أغسطس 2022
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

شقيقة نيرة أشرف: أختي راحت واتظلمت وهي عايشة.. المتهم قتلها انتقامًا منها بعد ما رفضته | بث مباشر

كشفت شقيقة نيرة أشرف، طالبة جامعة المنصورة، تفاصيل أولى جلسات محاكمة محمد عادل، طالب بالفرقة الثالثة في كلية الآداب جامعة المنصورة، المتهم بقتل المجني عليها عمدًا مع سبق الإصرار والترصد.

شقيقة نيرة أشرف طالبة جامعة المنصورة الضحية

وقالت شقيقة نيرة أشرف المجني عليها، إن المتهم قال في اعترافاته اليوم أمام هيئة المحكمة إنه كان يتولى مسئوليتها ماليًا وكان ينفق عليها، وعلقت على ذلك قائلة: المتهم قال إنه كان بيصرف عليها طب منين؟ شوفوا بيته عامل إزاي والمنطقة اللي عايش فيها الأول.

وتابعت شقيقة المجني عليها حديثها قائلة: كان بيقولنا خلوها تكلمني غصب عنها وعنكوا، وهددنا وقالنا مش هحلكم.. وكان بيشتمنا بشتايم قذرة، إحنا عملنا بلاغات في الأقسام.. ونيرة قدمت بلاغ ضده في الجامعة، عشان هو كان دايمًا بيتعرض لها وبيضايقها، نيرة أختي راحت وماحدش وقف معانا وهي عايشة.

وطالبت شقيقة نيرة أشرف بالقصاص العادل من المتهم الذي قتلها وأنهى حياتها غدرًا أمام مبنى كلية الآداب بجامعة المنصورة، حيث قالت: هي كانت مظلومة وربنا بيرد لها سمعتها دلوقتي، هو كان في دماغه إنه يؤذيها عشان كرامته لأنها رفضته، عمل فيها كده عشان ينتقم منها ويرد اعتباره، هي نيرة لو وحشة كانت الناس كلها ترحمت عليها؟ نيرة اتظلمت وهي عايشة وعايزين حقها بعد ما راحت.

جدير بالذكر أن محكمة جنايات المنصورة قد قررت تأجيل محاكمة الطالب محمد عادل إلى جلسة يوم الثلاثاء المقبل الموافق 28 من شهر يونيو الجاري، وذلك على خلفية اتهامه بـ قتل نيرة أشرف وذبحها بسبب رفضها الارتباط به.

                     
                                   

ﺗﻔﻀﻴﻼﺕ اﻟﻘﺮاء