الإثنين 20 مايو 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

مرتضى منصور: أستحق الحبس.. وضحيت بـ حريتي عشان الزمالكاوية يرفعوا راسهم | بث مباشر

عقد المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، مساء أمس الجمعة 31 مارس 2023، مؤتمرًا صحفيًا في مقر القلعة البيضاء بميت عقبة، وذلك يعتبر أول مؤتمر صحفي له عقب خروجه من السجن بعد انتهاء مدة عقوبته بالسجن لمدة شهر في قضية سب وقذف محمود الخطيب، رئيس نادي الزمالك.

تصريحات نارية من مرتضى منصور

وقال مرتضى منصور: أنا جاي من العمرة إنتوا فاكرين إني كنت في السجن؟ لأ أنا كنت في نعمة من ربنا وبحط راسي على المخدة أنام.. واللي ظلموني كلهم مش عارفين يناموا.. واوعوا تفتكروا القضية اتقفلت.

وأضاف مرتضى منصور، أنه كان من المفترض أن يغادر السجن في الليل عقب انتهاء فترة عقوبته، لافتًا إلى أنه طلب أن يخرج في النهار أمام جميع الناس، حيث قال: كانوا عاوزين يطلعوني من السجن بليل بس أنا رفضت.. قولتلهم هطلع بالنهار وقدام الناس عشان يعرفوا إني دخلت السجن أسد وطلعت أسد.

كما أوضح أنه هو الذي سلم نفسه إلى الأجهزة الأمنية حتى يحافظ على كرامة وكبرياء جمهور نادي الزمالك، قائلًا: أنا اللي روحت سلمت نفسي ومعتذرتش لحد عشان كرامة الزمالكاوية.. مرتضى منصور هو رمز الزمالك.. ورفعت راس النادي واتحبست وضحيت بـ حريتي.

واختتم مرتضى منصور كلامه قائلا: نادي الزمالك هو نادي القرن الحقيقي.. اتخانقت مع طوب الأرض عشان الزمالك وكبرياء وكرامة جمهوره.. عشان محدش من الزمالكاوية يمشي موطي راسه في الأرض.