الأربعاء 24 أبريل 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

قبل جلسة النطق بالحكم.. شقيق الزوج ضحية زوجته وعشيقها بالمنوفية: غدروا بيه وموتوه في بيته | بث مباشر

تعقد محكمة جنايات وادي النطرون في محافظة المنوفية، اليوم الأحد 3 ديسمبر 2023، جلسة النطق بالحكم على الزوجة المتهمة بإنهاء حياة زوجها الذي يدعى مرزوق أحمد عبد المعبود، حيث إنها تعاونت مع عشيقها من أجل التخلص منه، فوضعت له السم في العصير وساعدها المتهم الآخر بكتم أنفاس الضحية بالمخدة، مما أدى ذلك لوفاته على الفور.

محاكمة زوجة وعشيقها بتهمة قتل الزوج بالمنوفية

من جهته، قال شقيق المجني عليه، إن الزوجة المتهمة خططت من أجل إنهاء حياة شقيقه الضحية، حيث وضعت السم له في العصير باعترافها أمام جهات التحقيق، ثم استعانت بعشيقها الذي توجه على الفور إلى الشقة حيث موقع ارتكاب الجريمة، ثم كتم أنفاس الضحية بالمخدة حتى يتأكد من وفاته.

وأضاف: مرزوق كان لسه فيه الروح لما مراته حطت له المخدر في العصير.. بس كلمت عشيقها وجالها الشقة وكتم أنفاسه بالمخدة لحد ما موته، هما كانوا مصممين إنهم يموتوه عشان يخلصوا منه.

وأشار شقيق المجني عليه إلى أنه كانت هناك تسجيلات بين الزوجة المتهمة وعشيقها تثبت اتفاقهما سويًا وتخطيطهما من أجل إنهاء حياة شقيقه الضحية، معقبًا: مرات أخويا كانت بتخطط مع عشيقها عشان يقتلوا أخويا.. وكان بيقولها إنه جايبلها مبيد حشري عشان تحطه له في العصير اللي بيحبه.

واختتم تصريحاته قائلًا: لما أخويا ما متش من السم كلمت عشيقها عشان يروحلها يخلصوا عليه سوا.. ودي مكانتش أول محاولة منها عشان تموته.. وأنا مش عاوز حاجة غير حق أخويا اللي اتغدر بيه في بيته.

                     
                                   

ﺗﻔﻀﻴﻼﺕ اﻟﻘﺮاء