الخميس 29 فبراير 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

أيمن ممدوح عباس: مشاريع شارك تانك خلتني متفائل بالمستقبل.. والبرنامج موجود في 48 دولة| فيديو

تحدث رجل الأعمال المصري أيمن ممدوح عباس عن مشاركته في برنامج شارك تانك الشهير وعالم البيزنس والمشاركات الاجتماعية والخيرية.

أيمن ممدوح عباس يتحدث عن مشاركته في برنامج شارك تانك

وقال أيمن ممدوح عباس إن شركة سوني وضعت القوانين الخاصة بـ برنامج شارك تانك الشهير، لافتًا إلى أن رئيس البرنامج عالميًا تحدث معهم عن هذه القوانين ودربهم عليها.

وأضاف أيمن ممدوح عباس: عشان البرنامج يستمر بيبقوا هما الجهة الرقابية علينا.. والاتفاق بيتم لو المعلومات اللي اتقالت في الحلقة اتعمل عليها فحص وطلعت حقيقية.. بمعنى إنه قال أرقام حقيقية ونسبة ربح حقيقية.. وفي نفس الوقت لازم المشترك في البرنامج ميكنش عليه قضية أو قال إن عنده شركة بس الهيكلة مش موجودة.

وأكد رجل الأعمال أنه يتم عمل مقابلة على الفور بعد انتهاء حلقة برنامج شارك تانك مع المشتركين حتى يتم الاتفاق على الأمور المالية والقانونية.

كما أوضح عباس أن برنامج شارك تانك الشهير يتم عرضه في 48 دولة حول العالم، لافتًا إلى أن الاتفاقات التي يتم الاستمرار بها من خلال البرنامج تتراوح من 40 إلى 50% تقريبًا.

واختتم أيمن ممدوح عباس حديثه، قائلا: دايمًا الواحد بيقول حط نية كويسة واعمل مجهود والباقي بتاع ربنا.. ومن بعد النماذج اللي شوفتها في برنامج شارك تانك والناس اللي عندها مشاريع أقدر أقول إننا عندنا مستقبل كويس جدًا ومتفائل بيه.. والجيل الجديد كله إرادة وكل واحد عنده حلم في مجالات عمرها ما كانت موجودة.