الثلاثاء 18 يونيو 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

أسرة صغير لقي مصرعه دهسًا في زفة فرح ببورسعيد: حياتنا اتدمرت ومش هنسيب حقنا | بث مباشر

سيطرت حالة كبيرة من الحزن على أسرة صغير يدعى السعيد السيد السعيد، البالغ من العمر 14 عامًا، والذي لقي مصرعه دهسًا على يد سائق ميكروباص، خلال قيامه بحركات استعراضية في زفة فرح بمحافظة بورسعيد.

مصرع صغير دهسًا على يد سائق ميكروباص ببورسعيد

وقالت والدة المجني عليه إنها رأت نجلها أمام عينها عندما دهسته السيارة خلال زفة فرح ابنة عمه، حيث إنها هرعت مسرعة من أجل نقله للمستشفى ولكنه فارق الحياة على الفور.

وواصلت: ابني اتحدف قدامي بعد ما العربية خطبته وأنا اللي جريت عليه عشان أشيله.. ابني روحه طلعت على إيديا وفراقه صعب عليا.

وفي السياق ذاته، أوضح والد المجني عليه أن نجله كان يحضر زفة فرح ابنة عمه في محافظة بورسعيد، حيث كان يستقل دراجة نارية رفقة بعض أقاربه، إلا أن الميكروباص اصطدم بهم فسقط نجله على الأرض ودهسه السائق.

واستكمل: سواق الميكروباص كان بيعمل حركات بالعربية فخبط الموتوسيكل وداس ابني بعد ما وقع من عليه.. ابني نص وشه راح وودنه اتقطعت واتفصلت عن جسمه وعضم صدره كله متكسر.. ابني مات في ثانية ومش عاوز غير حقه.

وأشار إلى أنه لن يتنازل أبدًا عن حق نجله الذي راح ضحية إهمال سائق الميكروباص الذي دهسه بسبب قيامه بحركات استعراضية، مختتمًا: هعيش طول عمري أنا وأمه بنتحسر عليه ومش هنعرف نعوضه.