الثلاثاء 18 يونيو 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

عريس يقبل قدم زوجته السورية في زفافهما: كنت عاوز أفرحها.. ونفسيتنا تعبت من كلام الناس| بث مباشر

انتشرت حالة كبيرة من الجدل عبر مواقع وصفحات التواصل الاجتماعي في الآونة الأخيرة، عقب تداول مقطع فيديو ظهر فيه عريس يقبل قدم زوجته السورية في حفل زفافهما، إذ فوجئ المعازيم بإقباله على تقديم قدم العروس حينما ألبسها شبكتها في قدميها.

عريس يقبل قدم عروسته السورية

وقال العريس محمود عبد النبي، البالغ من العمر 50 عامًا، لـ القاهرة 24، إنه بصفته روائي كان ينشر فيديوهات عبر مواقع التواصل الاجتماعي لتوعية المواطنين بالزواج وكيفية التعامل مع السيدات، ثم قال في إحدى الفيديوهات أنه إذا كان هناك شخصا يعاني من أي مشكلة فعليه أن يتواصل معه فورًا لمساعدته.

وأضاف أن هناك سيدة تحمل الجنسية السورية كانت تقيم في مصر، وبالتحديد بمحافظة الإسكندرية تواصلت معه لأنها لديها مشكلة ما نظرًا لكونها كانت تعيش في شقة طليقها، قائلة: كلمتني وقالتلي إنها عايشة في شقة طليقها بالإسكندرية.. وإنه لو حصله أي حاجة عيالها هيرموها في الشارع.

وتابع العريس محمود عبد النبي: رديت عليها وقولتلها إزاي تقولي إن ملكيش حد في مصر.. وطلبت منها تنزل من عندها فورًا وتركب تاكسي وأنا هوصف للسواق إنها تيجي هي وابنها وبنتها عشان يعيشوا في بيتي لوحدهم وأنا هروح أقعد في مكان تاني.

وأوضح أنه مع مرور الوقت بدأ يحدث توافق وقرب وإعجاب بينه وبين السيدة السورية، معلقًا: قربنا لبعض وبصفتي راجل وقفت جنبها وهي لقت فيا الوطن اللي كانت بتدور عليه.. وقولتلها إنتي هتبقي مراتي من أول لقاء بيننا.

وأشار العريس محمود عبد النبي إلى أنهما اتخذا قرار الزواج بعد مرور شهر تقريبًا من تعارفهما، إذ وعدها بأنه سيقيم لها حفل زفاف لإدخال الفرحة على قلبها، قائلًا: قولتلها هعملك فرح متعملش لأي بنت لأنها قالتلي أنا نفسي أفرح.. والفكرة هنا مش في الماديات بالعكس في المعنويات.

واختتم حديثه، قائلا: يوم فرحنا مكنتش قاصد أبوس رجليها عشان التريند زي ما الناس قالت.. بالعكس أنا كنت بلبسها الشبكة وبكل تلقائية بوست رجليها وقولتلها ألف مبروك يا حببتي.. وفجأة لقيت الفيديو انتشر بشكل مش طبيعي وبقينا بندافع عن نفسنا طب ليه؟ إحنا مش عارفين ننام من بعد اللي حصل وتعبانين نفسيًا.