الأحد 02 أكتوبر 2022
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

والد نيرة أشرف: قلبي بيتعصر على بنتي بس أنا صابر بسبب الخير اللي كانت بتعمله | بث مباشر

قال أشرف أحمد عبد القادر غريب، والد نيرة أشرف طالبة جامعة المنصورة ضحية القتل على يد زميلها، إنه تفاجأ بعد وفاة ابنته في الحاث المؤلم الذي تعرضت له يوم الأحد الماضي، بأنها كانت تقوم بالعديد من الأعمال الخيرية.

والدة نيرة أشرف طالبة جامعة المنصورة الضحية

وتابع والد نيرة حديثه قائلًا: نيرة لو كانت عملت أي خير مكانتش بتقولي عليه، أنا بتصادف دلوقتي وبسمع حاجات خير مكنتش أعرفها عملتها مع ناس لسه بتبان دلوقتي والناس بتيجي تحكيهالي، أنا بس عايز أقولها ما الذي بينك وبين الله؟

وأضاف أن هناك العديد من الأشخاص الذين توجهوا إليه في منزله وأخبروه أن ابنته نيرة أشرف المجني عليها قدمت لهم العديد من الأعمال الخيرية، معبرًا عن دهشته لأنه كان لا يعلم أي شيء عن الأعمال الخيرية التي كانت تقوم بها ابنته.

وقال والد نيرة أشرف: أنا بحمد ربنا أوي من كل قلبي على اللي بشوفه بيحصل دلوقتي لبنتي، رغم عصرة قلبي عليها بس اللي مصبرني اللي أنا شايفه من الناس وبيعملوه ليها، مش في المنصورة بس لا ده في جمهورية مصر العربية وبرا مصر كمان.

وأوضح أن ابنته المجني عليها كانت تعتمد على نفسها وتسعى إلى تحقيق ذاتها، حيث إنها كانت لا تسعى للزواج فقط مثلها مثل باقي الفتيات، مختتمًا: كانت بتقولي إنها عاوزة تشتغل عشان تبقى في مكان أحسن.

                     
                                   

ﺗﻔﻀﻴﻼﺕ اﻟﻘﺮاء