الثلاثاء 21 مايو 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

بعد مرور 22 عامًا.. نادية يسري تفتح قضية مقتل سعاد حسني وتفجر مفاجآت | بث مباشر

بعد مرور 22 عامًا على وفاة الفنانة سعاد حسني عادت قضية مقتلها إلى الساحة من جديد، جاء ذلك عقب إعلان نادية يسري أنها ستكشف ولأول مرة تفاصيل ومفاجآت جديدة حول الواقعة.

عودة قضية مقتل سعاد حسني إلى الساحة من جديد

وكتبت نادية يسري عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، منشورًا قالت من خلاله: أنا هنزل شوية من أوراق تحقيقات سكوتلاند يارد في انتحار سعاد حسني علشان الناس اللي بيقولوا محققوش وقفلوا على الموضوع وعملوا سيناريوهات طبعا كله عشان يتاجروا بموتها.. وهنزل كمان رسائل سعاد حسني اللي عمري ما وريتها لحد بخط إيدها وهي بتعبر عن وجعها وتعبها ونفسيتها ومشاكلها المالية.. وهجاوب على شوية الأسئلة اللي بتتكرر من 22 سنة.

وأضافت نادية يسري: الشيخ الشعراوي رحمة الله عليه ببشر المظلومين قال لا يموت ظلوم في الكون حتى ينتقم الله منه.. وأنا متأكدة إن ربنا الحق العادل هيكرمني ويجيبلي حقي منهم ومن كل واحد ظلمني وافترى عليا.. صبرا جميلا حسبي الله ونعم الوكيل فيكم.. بس خلاص قربت تخلص خالص إن شاء الله.

ومن جانبها، علقت جانجاه، شقيقة الفنانة الراحلة سعاد حسني على إعلان نادية يسري فتح قضية مقتل السندريلا مرة أخرى وكشفها مفاجآت تتعلق بها لأول مرة، حيث قالت إنها لا يحق لها أن تفتح هذه القضية من جديد، ومن يملك هذا الحق هو أسرة الراحلة فقط.

وأشارت شقيقة سعاد حسني إلى أن نادية يسري متهمة في قتل السندريلا وتعتبر من الأسباب الأساسية في ذلك، حيث قالت: هي بتتكلم دلوقتي لأنها بتعمل تريند وبتقول أي كلام عشان بتدور على فلوس من ورا القضية.