السبت 13 أبريل 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

مشوفناش العلمين والأبراج غير على إيد سيادته.. حمو بيكا يوجه الشكر للرئيس السيسي | بث مباشر

وجه مؤدي المهرجانات، حمو بيكا، بعض كلمات الشكر لرئيس الجمهورية، الرئيس عبد الفتاح السيسي، وذلك من خلال تصريحات تلفزيونية له، حيث قال: بشكر الرئيس عبد الفتاح السيسي اللي بعشقه، على كل الإنجازات، ربنا يخليه لينا إحنا بقينا في حاجة جميلة إحنا مشُفناش العلمين ولا شُفنا الأبراج غير على إيد سيادة الرئيس.

حمو بيكا يوجه الشكر للرئيس السيسي 

وأكد حمو بيكا، مؤدي المهرجانات، اهتمام الرئيس عبد الفتاح السيسي بمدينة العلمين والإنجازات التى تم تحقيقها بتلك المدينة، مؤكدًا أنه لم ير الأبراج في حياته إلا في عهد الرئيس السيسي.

ودعا بيكا مؤدي المهرجانات العالم لزيارة مصر، بعد التطوير العمراني الذي تشهده البلاد حاليًا، حيث قال: إحنا بندعي كل العالم إنهم ييجوا هنا، عندنا في مصر حياة جميلة، والأرقام اللي بيسمعوها عن الساحل الشمالي مش موجودة هنا خالص، أنا بقالي شهرين قاعد هنا، كل العالم لازم ييجي مصر.

واستكمل بيكا، سيبكم من اللي بيقول أسعار 15 ألف و20 ألف مفيش الكلام ده، أنت ممكن تيجي بـ 1000 أو 500 جنيه تنبسط، الأرقام اللي ناس بتقولها مش حقيقي لو معاك 500 جنيه، هتجي تأكل وتشرب وتتفسح، إزازة المية على الشاطئ بـ 20 جنيه، وبره بـ 5 جنيه و6 جنيه عادي.

وكان نقيب الموسيقيين مصطفي كامل، قد أحال مؤدي المهرجات حمو بيكا وعمر كمال للتحقيق بسبب أغنية "إنت معفنة"، والتي اعتبرها البعض إساءة للمرأة.

كما رد حمو بيكا على قرار إحالته للتحقيق، قائلًا: مقصدناش نهين الستات، أنا وعمر كمال كنا بنهزر كالعادة في الفيديوهات اللي على السوشيال ميديا، واحنا متعودين نعمل فيديوهات نضحك الجمهور، وطبعا احنا تحت أمر النقابة بعد ما قالت هتحقق معانا.