الخميس 29 فبراير 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

مجدي عبد الغني بعد الإدلاء بصوته: السلبية مش هتفيد بحاجة.. ولازم يبقى لينا دور في اختيار رئيسنا| بث مباشر

شارك مجدي عبد الغني، نجم النادي الأهلي ومنتخب مصر السابق، اليوم الاثنين، في انتخابات رئاسة الجمهورية، خلال ثاني أيام انطلاق عملية التصويت على مستوى جميع محافظات الجمهورية.

انتخابات رئاسة الجمهورية 2024

وأدلى مجدي عبد الغني بصوته في انتخابات رئاسة الجمهورية، داخل لجنته الانتخابية في مدرسة بدر التي تقع بمنطقة الدقي التابعة إلى محافظة الجيزة.

وقال مجدي عبد الغني: نزلت أشارك في الانتخابات عشان ده حقي الدستوري والقانوني.. ولازم يبقى لينا دور في اختيار رئيسنا وندي مثال إيجابي لكل الناس إن دورنا مهم جدًا.

ووجه مجدي عبد الغني رسالة إلى المواطنين من أجل المشاركة في انتخابات رئاسة الجمهورية، حيث قال: مش من مصلحتك ولا من مصلحة بلدك إنك متنزلش.. لأن الوضع الطبيعي إنك لازم يكون ليك دور وتيجي تحط صوتك وتختار اللي أنت عاوزه.. لكن السلبية لن تفيد بأي شيء إطلاقًا.

كما أشار إلى أن الرياضيين دائمًا ما يتواجدون في الأحداث بشكل جيد ويحرصون على الوقوف بجانب وطنهم، قائلًا: إحنا لعبنا باسم مصر وإحساسنا بالوطن بيكون أكتر من أي حد.

وأوضح مجدي عبد الغني، أنه يتمنى أن يسود الأمن والأمان داخل البلاد بشكل دائم خلال الفترة القادمة، مختتمًا: عاوز إن شاء الله مصر تفضل مستقرة وآمنة.. ومينفعش نضيع مجهود السنين اللي فاتت دي كلها عشان كده كلنا هنفضل ورا الرئيس السيسي.