الجمعة 14 يونيو 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

المرشح الرئاسي حازم عمر خلال زيارته للمنوفية: عندي أمل كبير لأن الشباب هو اللي متصدر المشهد الانتخابي | بث مباشر

القاهرة 24

قال المرشح الرئاسي حازم عمر، خلال جولته لتقفد سير العملية الانتخابية لعدد من اللجان في محافظة المنوفية، إنه لم يكن في مخيلته أن يتم استقباله بهذا الشكل خلال زيارته للمحافظة، موجها الشكر لكل المواطنين على احترامهم للمرشحين، لافتا إلى أن الجميع يعمل من أجل مصر.

المرشح الرئاسي حازم عمر: والدتي من المنوفية

وأضاف المرشح الرئاسي حازم عمر: متخيلتش الاستقبال الحلو دا.. لأن المنوفية ليها توجهات معينة دايما.. وأنا والدتي من المنوفية.. وبشكر كل الناس لأن الأجواء حلوة وروح عالية في المنافسة واحترام لكل المرشحين.. وأنا أقدر واحترام كل المرشحين وهما بيحترموني ويقدروني.. ودا اللي لازم تكون عليه انتخابات مصر. لأن كلنا بنعمل من أجل مصر.

وناشد المرشح الرئاسي حازم عمر، جموع المصريين ممن يحق لهم الاقتراع بضرورة المشاركة الإيجابية في الانتخابات، مؤكدا أن الشعب هو السيد في اختيار مرشحه وأن المصريون يسيرون على المسار الصحيح للديمقراطية.

وتابع قائلا: بقول للمصريين انزلوا وافرضوا إرادتكم.. وصوتك ملكك وحقك.. ومحدش يقدر يحجر عليك أو يوجهك.. واختار اللي انت شايفة يمثلك وهيحقق لك ما تتمناه لك ولأولادك.. واحنا على مسار الديمقراطية وعلى الطريق الصحيح.. وفاضل ساعات وانزل ادعم مرشحك والشعب هو السيد وهو اللي بيختار.. وصوتك له الكلمة الأولى والأخيرة.

وأوضح: اللي أنا شايفة أن الشباب هما اللي بيتصدروا المشد الانتخابي خلال انتخابات 2024.. وأول مرة أشوف شباب بهذه الكثافة في المشاركة.. ودا مخليني مفعم بالأمل.. واحنا مش بنتحول مرة واحدة وعندنا موروثات سلبية كتير.. واحنا على الطريق الصحيح.