الإثنين 22 أبريل 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

سيدة تستغيث من طليقها بالعمرانية: خطف عيالي وشوه سمعتي قدامهم عشان يكرهوني | بث مباشر

استغاثت سيدة تدعى أمل تبلغ من العمر 49 عامًا، مقيمة في منطقة العمرانية التابعة إلى محافظة الجيزة، من بطش طليقها الذي حرمها من أبنائها منذ نحو 4 سنوات، ومنذ ذلك الوقت فهي لا تستطيع أن تتواصل معهم أو تراهم حتى الآن.

استغاثة سيدة من بطش طليقها بالعمرانية

وقالت السيدة أمل، إنها انفصلت عن طليقها منذ نحو 11 عامًا بسبب الخيانة الزوجية، ومنذ أن انفصلت عنه فلم يعد يتواصل مع أبنائه ولا يعلم أي تفاصيل عن حياتهم لأنه لا يهتم به.

وتابعت: من وقت ما اتطلقت وطليقي سايب عيالي ومش بيسأل ولا بيدور عليهم.. حتى مرفعش قضية رؤية عشان يشوفهم.. وأنا اللي كلمت حماتي بنفسي عشان أوديلها الأولاد عشان يشوفوا أبوهم.

وأضافت السيدة أمل أنها فوجئت بعد ذلك بأن طليقها خطف أبنائها حتى يحرمها من رؤيتهم، معلقة: خد ولادي مني وقفل عليهم.. وحرمهم من التعليم ومبقاش يوديهم المدرسة عشان معرفش أشوفهم.

كما أوضحت أنها رفعت دعوى ضد طليقها واستطاعت أن تُعيد أبنائها إلى التعليم من جديد، قائلة: رجعت ولادي ليا تاني وبعد الموضوع ده واحد منهم قعد معايا سنتين والتاني قعد 3 سنين.. وبعد كل اللي حصل ده كنت بوديهم لأبوهم عشان ميتحرموش منه.

وأشارت السيدة أمل إلى أن طليقها كان يتعمد تشويه صورتها وسمعتها أمام أبنائها، حيث كان يخبرهم بأنها لها علاقات مع رجال آخرين حتى يبعدهم عنها بشكل تدريجي، مضيفة: طليقي كان بيقول لعيالي إني مش محترمة وماشية مع رجالة عشان يغيرهم عليا.

واستكملت أن طليقها استطاع أن يخطف أبنائها منها مرة أخرى حتى يحرمها من رؤيتهم، مختتمة: طليقي ضربني في الشارع وفي شغلي وبيهددني بالقتل.. وأنا مش عايزة حاجة غير إن ولادي يرجعوا حضني تاني.. أنا عايشة بلا روح من غيرهم ومحتجاهم معايا.