الأحد 21 أبريل 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

أصدقاء الطالب ضحية معلمه بالدقهلية بعد تشييع بقايا جثمانه: كان بيحب مدرس الفيزياء وبيجبله أكل| بث مباشر

حرص عددًا من أهالي قرية 7 ثابت التابعة إلى مركز الستاموني في محافظة الدقهلية، على زيارة قبر الطالب إيهاب ضحية معلم الفيزياء، وقراءة القرآن له، وذلك بعد تشييع بقايا جثمانه.

أهالي الدقهلية يزورون قبر الطالب ضحية معلمه

وقال أحد أهالي قرية 7 ثابت: إيهاب ده ابن الناس كلها في القرية، وكنا بندور عليه مع المباحث وأسرته، ومكنش يستحق إنه يتعمل فيه كده.

وأكد أحد زملاء الطالب إيهاب، أنه تعرف على إيهاب منذ 6 أو 7 أشهر ولم يرى منه سوء أبدا، قائلًا: أعرفه بقالي 7 شهور وعمري ما شوفت منه حاجة وحشة كنت بشوف منه كل خير، وكنا بنذاكر مع بعض ولو حاجة واقفة قدامي كنت بروحله.

وأضاف صديق الطالب إيهاب، أن الضحية كانت تجمعه علاقة حب قوية بمعلم الفيزياء المتهم بقتله، قائلًا: إيهاب كان بيحب مدرس الفيزياء ده أوي وكان بيجبله أكل معاه وهو نازل كان بيجبله شيبسي، وإيهاب كان زي ما بيقولوا سنه صغير وعقله كبير، والمدرس دة ربنا يسهله في اللي عمله فيه.

وكان شارك عدد كبير من أهالي قرية 7 ثابت التابعة إلى مركز الستاموني في محافظة الدقهلية، اليوم الاثنين، في مراسم تشييع بقايا جثمان الطالب إيهاب أشرف، والذي لقي مصرعه على يد مُعلم الفيزياء الذي قطع جثمانه لـ 3 أجزاء ثم قسمهم إلى أشلاء.