الخميس 29 فبراير 2024
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة
المشرف العام
محمود المملوك
رئيس التحرير
مروان قراعة

مات ساجدًا.. وفاة شاب خلال تأدية صلاة المغرب في مسجد بالفيوم | بث مباشر

انتشرت حالة كبيرة من الحزن بين أهالي محافظة الفيوم، عقب وفاة شاب يدعى عبد الله محمد عجمي البالغ من العمر 27 عامًا، خلال تأديته صلاة المغرب في أحد مساجد مركز إبشواي بالمحافظة.

وفاة شاب خلال تأدية صلاة المغرب بمسجد بالفيوم

وتبين أن الشاب عبد الله محمد أصيب بـ سكتة قلبية مفاجئة أودت بحياته خلال تأديته صلاة المغرب، حيث جاء ذلك بعد أيام من كتابته لكلمات حزينة وغريبة تحدث من خلالها عن تفاصيل حادث، وكذلك إقامة عرسه قائلًا: امبارح في منامي حلمت بالحادثة وكل تفاصيل الحادثة وكل اللي حصل معايا في اليوم ده.. ولقيت أبويا جالي في الأخر وبيقولي معلش كله هيتعوض إن شاء الله.

وتابع: انهاردة في منامي كنت عريس وباقي على فرحي يومين وماشي في الشارع الناس كلها عمالة تسلم عليا وكل الناس فرحانة.. بس الغريب وأنا ماشي لقيت ناس كتير أعرفهم في المنطقة بيبصوا من البلكونات وبيباركولي وكانوا مبسوطين.. بس في الحقيقة الناس دي كلها عند ربنا، ربنا يرحمهم ويغفر لهم جميعًا.

واختتم الشاب عبد الله محمد: فضلت ماشي مكمل لحد ما وصلت لشقتي المكان اللي هعيش فيه لقيت أبويا موجود في المكان لوحده وواقف مبسوط بيرتب حاجات في الشقة، وأنوار وأشجار كتير في المكان.

من جهته، قال أحد أهالي مركز إبشواي في محافظة الفيوم، إنهم فوجئوا بالشاب الراحل متوفيًا وهو ساجد خلال أداء صلاة المغرب في أحد المساجد، وعلى الفور أبلغوا الإسعاف إلا أنه كان قد فارق الحياة.